Kuva: Sanna Mander
Business Finland uutisoi aiemmin tänään 10.12.2020 kuinka ”Venäläiset ovat tunnetusti kulttuurin ystäviä ja suurkuluttajia – mutta miten saada itänaapurin asukkaat tutustumaan Suomen kulttuuritarjontaan tilanteessa, jossa raja on kiinni ja fyysinen käynti Suomessa mahdoton? Visit Finland on tarjonnut suurelle venäläisyleisölle ratkaisun – suomalaisten museoiden virtuaalikierrosten muodossa.”
Rovaniemen kulttuurikohteet olivat mukana kun kampanjan ensimmäinen osuus käynnistyi johtavassa venäläisessä sosiaalisessa mediassa ”Odnoklassniki.ru” alkukesästä 2020. Arktikum tiedekeskus ja museo sekä Kulttuuritalo Korundi olivat seitsemän muun museon kanssa mukana. Kampanja sai еrittäin lämpimän vastaanoton Venäjällä sekä videoiden katselumäärien että mediaosumien muodossa, Business Finland uutisoi,
Kampanjan toinen osuus alkoi marraskuun lopussa ja päättyi maanantaina 7.12.2020 ja tällä kertaa mukana oli myös toinen Venäjän some-jätti – ”VKontakte.ru”. Kokonaisuudessa Neighbour in the North -kampanjassa mukana olleet yhteensä 16 museota ovat saaneet yli kuusi miljoonaa katselua, ja kampanja, PR-työt mukaan lukien, on saavuttanut mainosarvoa yli 82 000 euroa.
Avaa silmäsi arktiselle museolle ja tiedekeskukselle Arktikumille. Tämä virtuaalinen kokemus johdattaa sinut kokemaan pohjoisen luonnon, -kulttuurin sekä -historian läheltä. Kierroksen jälkeen omaat syvemmän tuntemuksen arktisesta alueesta.
Koe Kultturitalo Korundi virtuaalisesti. Korundin toiminta rakentuu kahden kansallisesti tärkeän ja kansainvälisesti tunnustetun organisaation toiminnasta: Se on Rovaniemen taidemuseon ja Lapin kamariorkesterin koti,
Linkki kaikkiin OK.ru videoihin.
Linkki Visit Rovaniemen aiempaan kansainväliseen uutiseen Rovaniemen virtuaalisista kulttuurikohteista.
Lisätietoja:
Visit Rovaniemi
Sanna Kärkkäinen, Toimitusjohtaja, sanna (at) visitrovaniemi.fi, +358 40 576 3414
Psst… Tilaa Rovaniemen matkailuvinkit sähköpostiisi niin saat parhaat vinkit ja edullisimmat tarjoukset!